İyi ve Kötü Web Sitesi Tasarımı Arasındaki Fark Nasıl Anlaşılır?

 Averaj bir ufak işletme , dijital pazarlamaya yılda yaklaşık 75.000 dolar harcarken , insanların köşeleri kesmenin yollarını araması şaşırtıcı değil.

İnsanların para biriktirmeye emek verme yollarından biri, şehirdeki en ucuz internet sayfası tasarımcısını aramaktır. Sadece, iyi ve fena internet sayfası tasarımı arasındaki farkı bilmiyorsanız, fena seçimlerle hedef kitlenizi uzaklaştırıyor olabilirsiniz.

Şehirdeki en iyi tasarıma haiz olmanızı sağlamanın beş yolu.

1. Mobil Uyumlu mu?

Mobil web kullanımının artık kesinlikle masaüstü internet kullanımını geçtiği göz önüne alındığında, web sitenizin mobil uyumlu olması gerekiyor.

Tasarımcınız üstünde çalışmaya başladığında, “ilkin mobil” yaklaşımını benimsemelerini isteyin. Aslına bakarsan yapıldıysa, çeşitli cihazlarda bakmaya başlayın.

Bir dizüstü bilgisayarda yada masaüstünde yapabileceğiniz her şeyi, uzatmak yada ölçeklendirmek zorunda kalmadan yapabilmelisiniz. Tüm fotoğraflar doğru en-boy oranında olmalıdır, yoksa siteniz fena ve ucuz görünecek.

Siteniz her cihazda iyi görünmüyorsa, çizim tahtasına geri dönmeniz gerekir.

Müşterilerinizin sitenize ne tür bir cihazla erişeceğini bilmiyorsunuz ve ayrımcılık yapmamalısınız. Müşterilerinizin sitenize eriştikleri her tür cihazla ideal deneyimi yaşamalarını sağlayın.

Siteniz mobil uyumlu değilse, geleceğe yönelik değildir. Şimdi mobil uyumlu hale getirmezseniz, muhtemelen bir yada iki yıl içinde tamamen tekrardan tasarlamanız gerekecek.

2. Genel Görünüyor mu?

Siteniz şu anda sektörünüzdeki öteki tüm sitelere benziyorsa, karmaşanın içinde kaybolacaksınız.

Sezgisel ve kullanımı kolay hissederken, sitenizin tamamen yeni ve benzersiz bir şeye benzemesine ihtiyacınız var. Siteniz genel göründüğünde ve hissettirdiğinde, müşterilerinize size geri dönmeleri için herhangi bir niçin vermeyeceksiniz.

Çok fazla hareketli görüntü , yırtıcı renkler yada sesle izleyiciyi şok etmese de , onlara unutulmaz bir tecrübe yaşatmalıdır.

İşletmenizi sektörünüzün geri kalanından değişik kılmak için fazlaca çalıştığınızda, sitenizin de aynısını yapmasını istersiniz. siteniz sizi öteki markalardan ayırt edemediğinde, sizi öteki markalara tercih etme sebebi ile ziyaretçilerinizi satma fırsatını kaybedersiniz.

Tasarımınızı yeni bir yöne götürmenin yolları hakkında tasarımcınızla konuşun. Siteniz kutudan çıkar çıkmaz bir şablonla yapılmış benzer biçimde görünüyorsa, muhtemelen öyleydi.

Bir şablonu gördüğünüzde fark edecek kadar bilginiz var ise, tasarımcınızın onlara ödediğiniz ücret için daha iyi bir iş çıkarması gerekir.

3. Tasarımcınız Sizi Dinledi mi?

Bir web tasarımcısıyla çalışırken, sizi dinlemeleri zorunludur. Muhtemelen sektörünüzde uzman olmadıkları için, korumaları ihtiyaç duyulan sanayi standartları olacaktır.

Bunu anlamazlarsa, işlerin niçin belirli bir halde yapılması icap ettiğini anlamalarını sağlamalısınız.

Tıp sektöründeyseniz, kaygı etmeniz ihtiyaç duyulan erişilebilirlik ve okunabilirlik sorunları vardır. HIPAA standartları yada gizlilikle ilgili mevzuat kurallarını ihlal ederseniz, davalara yada para cezalarına doğal olarak olmuş olursunuz.

Bu, başlamadan ilkin tasarımcınıza netleştirilmeli ve süreç esnasında çoğunlukla tekrarlanmalıdır.

Tasarımcınızın sizi duymasını sağlamakta zorlanıyorsanız yada size fazlaca fazla “hayır” diyorsa, onlara niçin istediğinizi alamadığınızı meseleKim bilir internet sayfalarını bilmiyorsunuz ve mümkün olmayan yada bütçenize uygun olmayan bir şey istiyorsunuz.

Sadece, taleplerinizi görmezden gelmek yerine size bunu söylemeliler.

Sesinin duyulduğunu hissetmiyorsan tasarımcına söyle.

4. Üç Tıklama Kuralına Uyuyor mu?

Web tasarımındaki temel standartlardan biri “üç tıklama kuralı”dır. Bu kuralla, sitenizde herhangi bir şey bulmak için üç tıklamadan daha fazlasını kazmanız gerekmez. Bunu yapmış olursanız, web sitenizin fazlaca derinlerine gizlenir ve menü sisteminizin tekrardan yapılandırılması gerekir.

Sitenizi ziyaret eden kişilerin bir çok yalnızca birkaç amaç için orada olduğundan, sitenizi minimum düzeyde tutun.

İnsanlar ürün ve hizmet alışverişi yapmak istiyorsa e-ticaret yada alışveriş sitenize gönderin. İnsanlar yazdığınız yada oluşturduğunuz uzun biçimli içinde ne olduğu arıyorsa, onları blogunuza gönderin.

Trafiği toplayabilmeniz için bu siteleri URL'nize bağlı tutun. Sadece, bu tarz şeyleri ayırmak, menünüzü alışveriş alternatifleriyle tıkamamanızı sağlar.

Menünüzde fazlaca fazla şey, kullanıcılarınız için fazlaca zor.

5. Müşteriler Yakınma Ediyor mu?

Sitenizle ilgili satın alan şikayetleri duyuyorsanız, bu tarz şeyleri ciddiye almanız gerekir. Bir çok insan fena bir site görür yada bir mesele yaşar ve yoluna devam eder. Hoşnutsuz müşterilerden herhangi bir geri bildirim almak nadirdir.

Müşterilerden haber alıyorsanız, bunun sebebi umursadıkları ve şirketinizden daha fazlasını istedikleridir. Onlara istediklerini ver ki duyulduklarını hissetsinler.

Yaşam boyu sadakat oluşturacaksınız ve kesinlikle aynı şekilde hisseden öteki müşterileri memnun edeceksiniz.

Toplumsal medyada şikayetler alırsanız, düzeltilen sorunların bağlantılarıyla bu tarz şeyleri her insana açık olarak ele alın. Bu şekilde önemsediğinizi ve geri bildirimleri ciddiye aldığınızı göstereceksiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İZMİR WEB TASARIMI ve SEO

Adwords Onayı Yapmak Mecburi Mi?

WordPress kullanmanın faydaları